Monday, September 7, 2009

MAJLIS RESTU ILMU UPSR 2009

Majlis Restu Ilmu telah diadakan pada 6 September 2009 bersamaan dengan 13 Ramadhan 1430 Hijrah bertempat di surau As-Syakirin, SK Sri Suria (1).

Pn Rusnani, KP Bahasa Melayu sedang memberi amanat. Pengerusi PIBG menyampaikan ucapan. Bacaan doa pimpinan Ustaz Wan Hassan. Antara guru-guru lelaki yang hadir.

Majlis tahun ini dinamakan Majlis Semarak Kasih Restui Daku telah disertai oleh semua calon UPSR , wakil PIBG serta guru-guru. majlis dimulakan dengan tayangan slaid bertajuk 'Iqra' oleh Ustaz Safuan Hassan. Bacaan doa bagi memberkati majlis telah dipimpin oleh Ustaz Wan Hassan Wan Abu Bakar.

Majlis diteruskan dengan ucapan Ketua Murid yang menyatakan penghargaan kepada semua guru yang telah mendidik mereka disamping memohon agar direstui segala ilmu yang telah dicurahkan. Selanjutnya ucapan daripada Ketua-ketua Panitia Mata Pelajaran yang merupakan amanat dan pesanan kepada semua calon didahului oleh Pn Rusnani Yusoff (KPBM), Pn Nor Azilawati Badaruddin (KPBI), Pn Harishahima Haber (KPMate) dan Pn Che Eshah Che Mamat (KPSains). Seterusnya amanat daripada Tuan Guru Besar, Tn Hj Tengku Hamzah Ku Seman kepada semua calon.

Kemudian, majlis diteruskan dengan wakil-wakil dari setiap kelas Tahun 6 memohon restu dari Tn Guru Besar yang mewakili semua guru. Majlis diakhiri dengan semua calon bersalaman dengan semua guru. Majlis ini adalah sebagai simbolik yang menjadi pemangkin kepada kejayaan murid-murid dan menunjukkan keikhlasan dan kesucian hati kedua-dua belah pihak dalam menuntut ilmu dan mencurahkan ilmu. Sekian.

0 comments:

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP